söndag 5 augusti 2012

Snart mot nya äventyr

Nu är det mindre än ett dygn kvar innan jag börjar på ett nytt arbetsställe. Samtidigt som det är spännande kan jag inte förneka att det är lite nervöst. Eftersom jag har cykelavstånd så tänkte jag cykeln ska bli mitt huvudsakliga transportmedel och därför tog jag en liten tur med den i förrgår för att se att allt var ok och vad hände då? Efter att jag låst upp vajerlåset satte jag fast det på ramen i sitt fäste, men när jag sedan skulle ta loss det därifrån gick inte det, knappen hade rostat fast eller nå´t...eller någon liten fjäder inuti kanske. Ska ta med mig 556 ut idag och försöka få loss den. Det är ju ganska bra att kunna låsa fast cykeln i stället om man säger så! Även hjälmen fungerade som den ska...så i morgon bitti sätter jag på mig den, grenslar cykeln och beger mig mot nya äventyr!!

Ha d!
// Laila

Inga kommentarer: