söndag 19 juni 2011

Midsommar 2010. Planen var att fira på Gunnebo slott men mormors lilla prinsessa behövde akut nya sandaler och besöket på Frölunda Torg för att inhandla ett par sådana drog ut såpass mycket på tiden att vi var tvungna att tänka om. Det slutade med att jordgubbar, glass m.m. inhandlades och avnjöts på Karneolgatan istället. Givetvis ingick även sedvanlig matjessill, färskpotatis och gräddfil med gräslök i menyn. Lillan fick köttbullar och prinskorv med potatis till. I år har vi inga planer alls vilket känns ganska bra. Tycker om att kunna ta dagen som den kommer lika mycket som att genomföra det man har planerat. Anser dock att jag är ganska flexibel och har lätt för att tänka om när det inte går som planerat!! Ska därför bli spännande att se vad kommande helg bär med sig! Under veckan kommer förmodligen Idas katt att flytta från Frölunda hem till henne i Rannebergen. Det blir troligtvis på onsdag. I övrigt är det jobb som gäller för mig och Nina. Dennis har fortfarande semester. Lagom när han börjar jobba så startar jag min semester! Det är bara att gilla läget!

1 kommentar:

Emelie sa...

ja jag hoppas ni får en mysig sommar iaf! =) kram Emelie