torsdag 23 juni 2011

Snart semester!

Jobbar bara en vecka till och sedan är det semester i hela 5 veckor! Ska bli så gôtt!! Detta inlägg får bli helt fritt från bilder eftersom jag inte har hunnit tömma kameran ännu. Hoppas kunna göra det under helgen. Katten har nu flyttat hemifrån för att bo med sin matte i hennes nya lägenhet. Jag körde upp både honom och henne i onsdags eftermiddag. Han pratade lite i sin transportbur i början av resan men sedan lugnade han sig och slapppnade av, han kände sig trygg i närheten av Ida. Väl framme fick han bekanta sig med ett rum i taget och när jag pratade med Ida igår så hade han funnit sig väl tillrätta, låg mest i soffan och hade hittat nya platsen för sin låda osv. Maten ägnar han sig åt när matte är i närheten men så var det ju här också fast då var det jag som var hans matte. Känns bra att katten har acklimatiserats så snabbt, han är ju trots allt ganska gammal.

Idag är det midsommarafton igen. Kommer förmodligen att bli en kall och blåsig dag, dessutom är det bara jag, Victor & Dennis hemma. Har som sagt ingen plan, utan tar det som det kommer. Återkommer senare med lite bilder (förhoppningsvis!).
// Laila

Inga kommentarer: