måndag 18 juli 2011

Katt på vift?

Igår kväll fick Dixie i uppgift att söka efter Aksel, en av Knut & Janes katter som mamma skulle passa när de var på kalas hos Sara i Skåne. Jag ringde henne egentligen bara för att stämma av att allt var som det skulle och ville samtidigt checka av att det var OK att Ida och jag dök upp idag på förmiddagen för att få ett par byxor fållade, då det visade att hon var totalt uppriven av oro över det faktum att katten var borta. Vi kom fram till att byxorna fick vänta. Nina kopplade hunden, de traskade bort till mormor och där fick Dixie nosa på Aksels filt. Inte förrän de kom fram till trädgården där katterna vistas normalt markerade Dixie att det var något. Innan Nina hade hunnit tillbaka hem ringde mormor och berättade att katten visst hade varit i lägenheten hela tiden men nu först hade den behagat visa sig!! Jag beslutade mig idag på eftermiddagen för att avlägga ett besök hos mamma & Torsten vilket visade sig resultera i att jag lyckades få katten att komma fram för att äta sin frukost när klockan var c:a 16! Han är tydligen väldigt skygg! Men: slutet gott allting gott!
// Laila

Inga kommentarer: